Kodowanie z Ozobotem BIT i Robotem PHOTON

Dziecko w wieku przedszkolnym to bardzo wymagający użytkownik robotów: ciekawy świata, pragnący doświadczać wszystkiego na sobie, entuzjastycznie podchodzący do nowości.
W roku szkolnym 2018/19 nasi wychowankowie pierwszy raz spotykają się z aktywnościami wzbogaconymi o elementy kodowania i robotyki za pomocą ozobota BIT i robota PHOTON.

OZOBOT  B I T to mały, ale bardzo inteligentny robot do nauki programowania. Otwiera dzieciom drzwi do świata informatyki. Uczy poprzez zabawę i doświadczenie, rozwija myślenie logiczne i algorytmiczne, przez co rozwija w dzieciach nawyki myślowe ułatwiające im funkcjonowanie we współczesnym świecie. Sprawdza się zarówno w zadaniach indywidualnych, jak i grupowych, realizowanych w grupie przedszkolnej. Ozobot Bit nie ma dla siebie alternatywy w pracy z najmłodszymi dziećmi. Robot zabiera dzieci w niesamowitą przygodę! Rysując trasy dla ozobotów i proste kolorowe kody dzieci w istocie programują zadania. To one decydują o tym, jak będzie się zachowywał robot! Wykonują w ten sposób swoje pierwsze zadania programistyczne, jednocześnie rozwijając inne uniwersalne kompetencje, takie jak myślenie algorytmiczne, szukanie optymalnych rozwiązań, kreatywność. Nie bez znaczenia jest poprawa motoryki dłoni i paluszków dziecka.

ROBOT  P H O T O N jest pierwszym robotem edukacyjnym na świecie, który rozwija się wraz z dzieckiem. Przez 24 miesiące badań i testów z grupą ponad 3000 dzieci, wypracowano intuicyjny interfejs aplikacji oraz opracowano aż 4 innowacyjne sposoby programowania robota. Photon uczy logicznego myślenia, nowych technologii, podstaw programowania, szybkiego podejmowania decyzji, rozwija pamięć. Zaprojektowali go specjaliści z dziedziny psychologii, grywalizacji oraz user experience. Dzięki temu może zapewnić dzieciom stymulowany rozwój ich umiejętności przez wiele miesięcy. Po wyjęciu Photona z pudełka, robot nie potrafi nic. To dzieci pomagają mu nauczyć się wszystkiego od podstaw – kierunków, kolorów czy nawet reagowania na bodźce i interakcji z otoczeniem. Przy tej okazji dzieci uczą się jak działają technologie oraz stawiają swoje pierwsze kroki w świecie programowania.
 


Pierwsze spotkanie "Krasnoludków" z Photonem. Przedszkolaki poznawały możliwości robota i wspólnie z nauczycielem, za pomocą aplikacji zainstalowanej na tablecie, programowały jego zachowanie, np. rodzaje wydawanych dźwięków czy sposoby poruszania się na macie edukacyjnej.

 


Photon gościem "Biedronek" i "Motylków".

 


Grupa "Tygrysków" utrwalała zasady współpracy w grupie. Świetnym pomocnikiem okazał się Ozobot BIT, któremu dzieci ułożyły z puzzli skomplikowaną trasę, po której się poruszał.

 


Kolejna super zabawa z Ozobotem BIT w grupie "Koleżeńskich Tygrysków". Tym razem mały robot pomagał dzieciom w odkrywaniu wielkiej i małej litery A.


"Biedronki" i "Motylki" kodują z Ozobotem BIT

 


Kodowanie z Ozobotem BIT w grupie "Koleżeńskich Tygrysków" - ciąg dalszy. Tym razem mały robot miał pokonać trasę, którą zaprogramowały dzieci używając do tego puzzli z kolorowymi kodami. Zabawa była wspaniala.

 

Brak automatycznego tekstu alternatywnego.

 


Kodowanie "Tolerancyjnych Pszczółek" z OZOBOTEM BIT. Robot poruszał się po zakodowanych przez dzieci trasach utworzonych z edukacyjnych puzzli. Dzięki wciągającej zabawie "Pszczółki" aktywnie uczyły się podstaw programowania rozwijając przy tym kreatywność i logiczne myślenie.

 


Pierwsze spotkanie najstarszych przedszkolaków z grupy "Koleżeńskich Tygrysków" z  Ozobotem BIT. Dzieci poznały zasady działania małego robota, śledziły jego możliwości. Następnie każde dziecko moģło zaplanować i narysować własną trasę po której poruszał się ozobot.To dopiero początek fajnej zabawy z programowaniem.